KL0883 - Reisverslag uit Zhangzhou, China van Ryan Berghuis - WaarBenJij.nu KL0883 - Reisverslag uit Zhangzhou, China van Ryan Berghuis - WaarBenJij.nu

KL0883

Blijf op de hoogte en volg Ryan

14 September 2014 | China, Zhangzhou

KL 0883. Met deze vlucht begon mijn avontuur naar het verre China.
Tevens was dit de raarste vlucht die ik in mijn 20 jarige leven heb meegemaakt.Het begon al bij de douane waar ik vol emoties aankwam nadat ik net iedereen gedag had gezegd. De man van de Douane vroeg aan me wat ik allemaal ging doen en ik vertelde dus mijn verhaal en de man reageerde heel aardig. Hij zij dat die hartstikke jaloers was en dat hij liever mee ging op zo een groot avontuur in plaats van de hele dag in zen hokje te zitten.

Na de Douane ben ik maar het casino in gegaan om me kop een beetje leeg te maken. Aan de roulettetafel stond maar 1 iemand en de croupier. Daar raakte ik een beetje mee in gesprek en hij vertelde dat zen broertje stage liep in Shanghai en verzekerde me dat ik de tijd van me leven ging meemaken. Daarbij had ik nog het geluk dat ik 50 euro had gewonnen met roulette.

Na het casino begon de raarste vlucht ooit. Aan de gate kwam ik er achter dat ik Als enige hollander met 300 Chinezen in het vliegtuig zat. Dit is was meteen wennen voor de rest van de tijd. Eenmaal in het vliegtuig kwam ik naast een ouder Chinees echtpaar te zitten die geen woord Engels konden. Gelukkig kwam de stewardess tegenover me zitten en raakte we al snel aan de praat. Het was haar 2e vlucht naar Xiamen en ze bleek over 2 weken naar Thailand te gaan, naar ongeveer de zelfde plekken als dat ik geweest was. Dus we kregen al snel een klik. Dit zorgde ervoor dat ik lekker in de watten werd gelegd en alles kreeg wat me hartje begeerde. Na het opstijgen werd het een gekkenhuis. Alle Chinese gaan heel druk lopen, praten, moeilijk doen en spullen pakken. Maar omdat het vrouwtje naast me 2 turven hoog was, klom ze op de stoelen bij een man naast me, zat half op zen schoot om bij de bagagebakken te komen. Dit is blijkbaar de normaalste zaak van de wereld bij de Chinezen. Van al die drukte werd ik gek en vroeg aan me grote vriendin de stewardess of er nog ruimte in business-class was. Helaas kon ze me niet gratis upgraden en zou ik 1600 euro moeten bijbetalen als ik dat wou. Maar ze had wel wat beters en dat waren 2 goede flessen wijn. Ik moet zeggen dat hielp aardig.

Na een tijdje kregen we het vliegtuig eten waar ik normaal gesproken van over me nek ga. Maar voor het eerst van me leven was het vliegtuigeten lekker. Ik had Italiaanse pasta met extra wijn.

Na het eten kwam ik een Italiaanse/ Engelse vrouw met kind tegen (MILF). Zij werkte in xiamen. Daar heb ik de halve vlucht mee gesproken en zij heeft me verteld wat ik allemaal moest doen en naartoe moest gaan. Het was hartstikke gezellig maar op een gegeven moment moesten we toch gaan slapen. Daarom heb ik maar een slaappil ingenomen en heb ik lekker de rest van de vlucht geslapen.

Toen we eenmaal geland waren, begon de hectiek weer. Alle Chinezen wouden het vliegtuig uit al voordat we van de runway af waren. Gelukkig ging wel alles soepel bij de douane en bagageband en was ik zo weer buiten.

Toen begon het gedoe. Eerst duidelijk proberen te maken aan een taxichauffeur (die geen engels sprak) dat ik naar een very moest. Aangekomen bij de very moest ik met al me koffer zeulen en bij het loket vragen om een ticket naar de haven van Zhangzhou, waar ze wederom weer geen engels spraken. Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen en ben ik aan de overkant van het water aangekomen. daar zou ik worden opgehaald door iemand van Huisman, maar de enige die er stond was een chinees met een motor die zij dat die van Huisman was. Dus ik met 2 grote koffers achterop de motor onderweg naar het kantoor. Daar aangekomen bleek het gewoon een soort taxichauffeur te zijn en stond de chauffeur van Huisman nog op de parkeerplaats. Maarja dat kan ik ook niet weten!!. Aangekomen bij het bedrijf kreeg ik meteen een rondleiding en moest ik meteen kennis maken met alle (belangrijke) mensen van het kantoor. Daarna werd ik naar men appartement gebracht en kon ik lekker uitrusten.

Rond een uur of 5 kwamen de andere stagiairs van kantoor en heb ik men huisgenoten Ernest (Erny) en Robin (Haas) ontmoet en zijn we meteen wat wezen eten bij een lokaal restaurantje.

Dit was het begin van mijn reis.

• 14 September 2014 - 14:17

Tonni- Berghuis-Kamp:

Hallo Ryan,

Geweldig verslag, kijk uit naar de volgende.

Groeten Gert en Tonni.

• 14 September 2014 - 19:43

Peter Berghuis:

Vanuit Australie genoten van je verslag ,ben trots op je Ryan ,maar dat weet je
    Pa

• 14 September 2014 - 21:14

Kathy Berghuis:

Ontzettend leuk verslag bij dat we ook op deze manier jou wel en wee in China kunnen volgen XXX ma

• 14 September 2014 - 23:08

De Buuf:

Hoi rayn
    Heb genoten van het begin van jeavontuur en verheug mij op de volgende,
    Hopelijk knap je gauw wer op vna de teambuilding
    Groetjes

• 14 September 2014 - 23:25

Brigitte:

Heb zitten genieten van je verslag en Ryan ik had je graag zien zitten achterop die moter

• 15 September 2014 - 08:34

Karen Couturier:

Lieve neef, wat een geweldig verslag! Ben benieuwd hoe je weekend was met je collega's. Ben enorm trots op je hoe je het allemaal doet.

• 15 September 2014 - 08:51

Judith Montell:

Lieve Ryan! Wat kan jij alles mooi beschrijven - je moet schrijver worden! We zullen je volgen. Heel veel sterkte en geniet er van want 6 maanden gaan vlug voorbij! Veel liefs van ons!

• 15 September 2014 - 19:39

Helga Hoogendoorn :

Pffffff wat een trip dat wordt nog wat in dat verre China , heel veel plezier en suc6 met alles!!

• 15 September 2014 - 22:34

Buurvrouw Geertje:

Leuk Ryan, ik ga je verslag ook volgen, leuk wat je nu heb geschreven, ik ben benieuwt naar de volgende keer

• 16 September 2014 - 18:48

Jan Buurman:

Hee buurman leuk verslag nu pas gelezen snapte niet hoe het moest maar goed

Hier gaat alles goed Jacq gaat lekker vooruit heeft veel te zeuren maar dat zijn we wel gewend van haar zaterdag was er Monumentendag en verkoopdag bij de kerk zo als altijd een hoop zooi en niets leuks vandaag kookt Kelly met een collega voor ons dus zal het wel lekker eten zijn geen VIS wat jij dus al erg lekker gaat vinden wat ik hoor van je moeder. Gaat het verder wel goed met je is je maag weer oké ?? hopelijk gaat het verder goed met alles veel plezier en sterkte met de chinees ze taal groet de pulletjes

• 16 September 2014 - 18:52

Jan Buurman:

Net pas de foto's pas gezien dan weet je ook hoe handig ik ben met dit medium leuk ook een mooie motor doe er voorzichtig mee sterkte in het verkeer daar Gr jan

• 17 September 2014 - 01:31

Ryan Berghuis:

Bedankt voor al jullie leuke reacties!! Ik vind het leuk dat ik op deze manier toch wat van mijn avonturen kan delen met de mensen om wie ik geef. Ik hoop volgende week weer een stukje af te hebben. groetjes uit China!!

Ryan