Trip naar Beijing deel 1 - Reisverslag uit Peking, China van Ryan Berghuis - WaarBenJij.nu Trip naar Beijing deel 1 - Reisverslag uit Peking, China van Ryan Berghuis - WaarBenJij.nu

Trip naar Beijing deel 1

Door: Ryan Berghuis

Blijf op de hoogte en volg Ryan

06 Oktober 2014 | China, Peking

Omdat het hier deze week een nationale feestweek is en al de andere stagiairs in Nederland en Hong Kong zitten heb ik maar besloten om in mijn eentje een 5 daagse trip naar Beijing te maken.

Dinsdag ben ik meteen uit mijn werk met een taxi naar het vliegveld gegaan. Ik kwam bijna te laat om dat we vast zaten in de file. Maar gelukkig was ik nog op tijd om mijn vlucht te halen. Eenmaal achter de douane kwam ik erachter dat ik de enige westerling op het hele vliegveld was. Ik heb serieus gezocht naar westerse mensen maar ik heb er geen een gezien. Misschien omdat het kwam dat er geen vluchten naar Europa en Amerika vertrokken. Eenmaal in het vliegtuig was er natuurlijk ook geen westerling te zien. Het hele vliegtuig zat vol behalve in de rij waar ik zat. Ik had lekker 3 stoelen voor mij alleen dus ik kon lekker languit liggen. Dit keer was het geen chaos met lopende, klimmende en drukke chinezen maar gewoon een normale vlucht. Eenmaal aangekomen op Beijing heb ik een taxi gepakt naar het hotel. Helaas wist de taxichauffeur totaal niet waar die heen moest maar na een aantal keren gebeld te hebben met het hotel hebben we het toch gevonden.

De volgende dag was ik al vroeg wakker en ben ik richting het Olympisch park gegaan. Daar had ik afgesproken met een andere stagiair die bij huisman werkt en een vriend van hem. We hebben een tour gedaan door het Olympisch stadion (het vogelnest) daarna begon het hard te regenen en zijn we maar naar de Technology museum gegaan omdat dat het enige overdekte ding was in de buurt. Het museum was een soort NEMO waar je allemaal proefjes kan doen. Er waren veel kinderen die het geweldig vonden om op knopjes te drukken terwijl ze totaal niet wisten wat ze aan het doen waren. Toen het weer een beetje droog was zijn we naar een van de vele Hutongs gegaan. Dat zijn oude wijkjes in Beijing. Daar hebben we wat rondgelopen en lekker chinees gegeten.

De volgende dag was het de grote dag om naar de Chinese muur te gaan. In de bus ontmoete ik 1 Spaanse en 2 Franse meiden die in Hong Kong studeerden. Met hun ben ik de hele dag opgetrokken. Eenmaal aangekomen bij de muur werd het weer perfect. Lekker zonnetje en niet te warm en niet te koud. Op de muur was het heel rustig omdat we naar een minder bekend gedeelte van de muur zijn geweest dus we konden lekker vrij rondlopen. De muur was echt geweldig. Op de weg terug konden we met een rodelbaan vanaf de muur helemaal naar beneden van de berg af. Dat was echt geweldig met prachtig uitzicht. S ‘avonds zijn we naar een avond markt geweest. Daar kon je echt allemaal raar eten kopen. Ze verkochten gebakken spinnen, larven, hond, kat en zelfs slangen. Maar wij kozen ervoor om bij een Peking Duck restaurant te eten. Daar hebben we een hele eend gegeten die op de traditionele Pekineese wijze bereid werd en aan tafel gesneden werd. Het was echt heerlijk en spot goedkoop. Na het eten hebben we nog wat gedronken met ze allen maar we moesten weer redelijk op tijd terug naar het hotel want de meiden gingen de volgende ochtend vroeg weer verder richting Shanghai. De meiden hadden me nog uitgenodigd om als ik nog een weekend tijd over had om bij hun langs te komen in Hong Kong. Mij lijkt het wel leuk om nog een keer naar Hong Kong te gaan. Maarja dan moet ik nog wel tijd over hebben in mijn drukke schema.

Dit was mijn eerste deel van mijn trip naar Beijing. De rest vervolgt snel!!

  • 08 Oktober 2014 - 12:55

    Jolanda:

    klinkt weer als een top belevenis. Super om je vanaf de bank met hier en daar een flinke regenbui te volgen.

  • 08 Oktober 2014 - 14:07

    Karen Couturier :

    Je wordt al een echte globetrotter net als je vader en opa Tony.
    Het is net of ik zelf op reis ben als ik je verhalen lees. Geweldig weer om te lezen.
    Werk je nog wel ; )
    Liefs Karen

  • 08 Oktober 2014 - 16:49

    Kathy Berghuis:

    Heb weer met veel plezier je verslag gelezen miste alleen de mooie foto,s xxx ma

  • 08 Oktober 2014 - 17:18

    Ryan Berghuis:

    Blijkbaar is er iets verkeerd gegaan met het toevoegen van de foto's, als het goed is zijn er nu een paar foto's toegevoegd aan dit verslag!!

  • 08 Oktober 2014 - 18:49

    Tonni- Berghuis-Kamp:

    Fantastisch allemaal, leuk om je belevenissen te lezen, het is net alsof we er allemaal bij zijn, ga zo door. groetjes Tonni.

  • 08 Oktober 2014 - 19:32

    Judith Montell:

    Man wat beleef je toch veel! Ontzettend leuk en intressant om je verhaal te lezen! Kijk uit naar het volgende deel. Groetjes en veel liefs van Ingvar en Judith.

  • 09 Oktober 2014 - 00:08

    Brigitte:

    Wat een belevenis weer hoop dat deel 2 snel volgt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 December 2014

Bezoek van mijn ouders!!

06 Oktober 2014

Trip naar Beijing deel 2

06 Oktober 2014

Trip naar Beijing deel 1

29 September 2014

Het normale leven

19 September 2014

De eerste week
Ryan

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 6916

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: