Het normale leven - Reisverslag uit Zhangzhou, China van Ryan Berghuis - WaarBenJij.nu Het normale leven - Reisverslag uit Zhangzhou, China van Ryan Berghuis - WaarBenJij.nu

Het normale leven

Door: Ryan Berghuis

Blijf op de hoogte en volg Ryan

29 September 2014 | China, Zhangzhou

Na de eerste week begon het normale leven een beetje vorm te krijgen. De hele week was gewoon een normale werkweek. Na het werk gaan we meestal 2 keer per week sporten in een fitnesscentrum bij een hotel hier in de buurt. Voor de rest gaan we meestal een paar series of films kijken. Op vrijdag zijn we na het eten wezen poolen en daarna naar de karaoke bar gegaan. Daar kwamen we een paar mensen tegen die hier in de buurt een leuke bar/discotheek kenden waar veel studenten van de universiteit naartoe gaan. Het bleek er wel gezellig te zijn dus zijn wij er ook maar heen gegaan. Daar begon de ellende. Eerst moesten we shotjes tequila nemen en vervolgens gingen we over op de Bacardi. Normaal kan ik er wel redelijk tegen. Maar die avond ging het wel in een hard tempo. Maar ik moet zeggen dat het wel gezellig was. De volgende dag werden we rond half 3 smiddags wakker en hebben we echt totaal niks gedaan behalve uitbrakken.

Zondag zijn Robert en ik op de motor gestapt en hebben we een tocht gemaakt richting een strand. Uiteindelijk na ruim 1,5 uur op de motor te hebben gezeten hadden we het strand gevonden. Daar aangekomen werd het weer niet echt lekker en was het niet echt lekker weer meer om te zwemmen. Na een tijdje op het strand te hebben rondgelopen zijn we maar weer terug naar huis gegaan en moesten we weer 1,5 uur reiden. Gelukkig is dat hier geen straf want je rijd een route helemaal door de bergen en langs kleine dorpjes dus je vermaakt je wel.

Maandag zijn we naar een basketbal wedstrijd van werk gegaan. Daar werd de finale gespeeld tussen de mensen van de Cutting Department en de mensen van de Mechanical Engineering. Het was best een spannende wedstrijd, ik stond er versteld van dat die kleine Chineesjes zo goed konden basketballen. Na de wedstrijd werd er een groot feest gehouden met (hoe kan het ook anders) Chinees vuurwerk. Zo mooi vuurwerk heb ik nog nooit gezien en dat terwijl het vuurwerk in totaal nog geen 20 euro koste.

Dinsdag en woensdag hebben we lekker rustig aan gedaan en weer een paar series gekeken. Donderdag zijn we na het werk naar een massagesalon geweest. Dat was een half vertakte hoerentent. Maar na goed duidelijk te hebben gemaakt dat we een massage wouden in plaats van seks kregen we een ontzettende lekkere massage van 1,5 uur voor omgerekend 11 euro.
S ‘avonds zijn we weer naar de bar/discotheek geweest. Dit keer deden we het iets rustiger aan. Daar raakte ik aan de praat met een chinees meisje dat daar in die buurt aan de universiteit studeert. We noemde haar Viona omdat haar officiële Engelse naam Summer is en haar Chinese naam totaal niet uit te spreken was. Gelukkig kon ze goed Engels en kon ik voor het eerst een normaal gesprek met een chinees hebben.

Vrijdag zijn we na werk naar Xiamen geweest om een keer weer eens goed eten te eten. We zijn naar een Texaans restaurant geweest en hebben lekkere (grote) hamburgers gegeten. Vervolgens zijn we weer naar de Zuid-Afrikaanse bierbar geweest. Daar kwamen we er achter dat het officieel gerund werd door 2 Duitsers en dat ze 2 Zuid-Afrikanen in dienst hadden. Dit keer was het ontzettend druk maar wel gezellig. Zo kwamen we in gesprek met 2 Nederlanders die aan de kunstacademie in Xiamen studeren. Het waren een beetje van die zweverige hippies maar het was wel grappig. Verder waren er ook nog 2 Slowaken die hier op zakenreis waren. Dus kortom het was een heel raar gesprek met 2 zweverige hippies en 2 Slowaakse zaken mensen. Maar toch was ook dit weer gezellig.

Zaterdag hebben we niet zo veel gedaan behalve een beetje zwemmen aan het zwembad. Zondag moesten we de hele dag werken omdat het een nationale werkdag is ter compensatie van de nationale feestweek die we vanaf volgende week woensdag hebben. Dus eigenlijk heb ik de afgelopen tijd niet zo heel veel meegemaakt. maar dit is toch een teken dat ik het hier steeds meer naar mijn zin begin te krijgen.

  • 29 September 2014 - 15:39

    Kathy Berghuis:

    Fijn te horen dat je een beetje je draai kunt vinden daar in China.
    Geniet er zo veel mogelijk van veel liefs ma

  • 29 September 2014 - 17:16

    Judith Montell:

    Ik vind dat je ontzettend veel mee hebt gemaakt afgelopen week - zoveel beleef ik niet in 1 week. Ik sta er versteld van dat je zo veel schrijft en alles ook zo mooi kan schrijven Ryan! Geniet van deze periode en zie naar je volgende reisverslag uit. Groetjes en veel liefs van Ingvar en Judith!

  • 29 September 2014 - 19:24

    Tonni:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en al met al een leuke week. (Tonni).
    Zelf ging ik minimaal twee keer per week naar een Chinese massage salon. Alleen in een hotel waren de meisjes niet alleen druk met masseren. Ontzettend leuk dat China je bevalt. (Gert)

  • 29 September 2014 - 20:05

    Karen:

    Ik heb vreselijk zitten lachen om je verslag, wat maakt mijn lieve neef toch allemaal mee. Het samen zijn met allerlei nationaliteiten is jou niet vreemd, want jij bent zelf een mengelmoes (Hongaars, Duits en Nederlands) Ik ben zo blij om te horen dat het steeds beter met je gaat.
    Dag lieve neef xxx

  • 30 September 2014 - 00:21

    Brigitte:

    Weer een heerlijk verslag Ryan
    Nee heb deze week niet zoveel meegemaakt
    Je maakt meer mee dan wij in een week
    Fijn dat het goed gaat
    Liefs Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Zhangzhou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 December 2014

Bezoek van mijn ouders!!

06 Oktober 2014

Trip naar Beijing deel 2

06 Oktober 2014

Trip naar Beijing deel 1

29 September 2014

Het normale leven

19 September 2014

De eerste week
Ryan

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 6928

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: